INFO SALON HYGIENE



INFO SALON HYGIENE tips voor uw salon


Snel, Schoon en Hygienisch werken

Hoe beleeft uw klant uw salon? Hoe ervaart hij of zij de omgeving, de behandeling, de klantgerichtheid en de hygiëne?

De eerste indruk, de binnenkomer zit vooral zintuigelijke aspecten als geur, kleur, temperatuur, aankleding, netheid en achtergrondmuziek in de salon.
Als het goed is brengt dit uw klant direct in de juiste stemming. De stemming die u zelf ook zou willen ervaren.

U weet als geen ander, dat u uw cliënten zich op hun gemak moeten voelen als zij zich in uw behandelstoel nestelen. Het gevoel van veiligheid is daarbij van belang. Zo ervaart men dat ook op het gebied van hygiëne. Uiteraard is hygiëne de basis waarop we ons werk verrichten. De hygiëne code is er niet voor niets.

Wat zien uw klanten? Naast een blik op uw persoonlijke hygiëne als schone werkkleding, verzorgde handen en verzorgd uiterlijk geldt dat uw klanten ook letten op de hygiëne tijdens een behandeling. U kunt uw hygiënemaatregelen ook naar uw klanten verkopen en promoten, waardoor hij of zij zich in uw handen nog veiliger kan voelen. U doet uw werk immers met passie en maximale inzet.


Hoe promoot ik hygiene in mijn salon?

Niet door de vloer te gaan boenen als ze erbij zijn natuurlijk of te gaan stofzuigen. Maar bijvoorbeeld wel door ervoor te zorgen dat de behandelruimte er bij de binnenkomst spik en span uitziet. Alsof hij of zij de eerste gast is die op die dag wordt behandeld. Vergelijk het met een hotel, daar is ook alles netjes als je de hotelkamer betreed. De eerste indruk vergeet je nooit.......


Hygiene tips!

Bij uw ontharingsbehandeling:

  • Reinig vooraf uw handen, in bijzijn van uw klant (gebruik anti septic)
  • Gebruik disposable handschoenen
  • Houdt de werktafel tijdens de behandeling opgeruimd
  • Reining en desinfecteer de te ontharen huid met een voorbehandelingslotion.
  • Geef uw cliënt ook een nabehandeling met een nabehandelingsolie en een cream of milk. 
  • Dit zorgt voor een snel herstel van de huid, het werkt verzachtend, vermindert irritatie en roodheid


Praat met uw klant!

Promoot uw hygiëne door er met uw klant over te praten. Vertel uw klant wat u doet en waarom:

  • De behandeling bestaat uit .....
  • Met deze voorbehandelingslotion verwijder ik alle make- up resten............
  • Het reinigt de huid waardoor er tijdens de behandeling ook geen kans is op infectie.


Persoonsgebonden gebruik van harsrollers.

Alhoewel er geen harde gegevens bestaan, is de kans groot dat bij het gebruik van harsrollers haren en dode huidcellen in de harspatroon worden opgenomen. De meeste patroonverwarmers verhitten de hars slechts tot ca. 40 - 50 graden. Aanwezige bacterieen worden niet gedood, dat vindt plaats boven de 65 graden. Wij adviseren u daarom de gebruikte harspatronen te personificeren.


Hoe te werk gaan?
Uw klant kiest voor een bepaalde hars.
- U kiest een nieuwe harspatroon
- Na afloop van de behandeling reinigt u het rolmechanisme
- U voorziet de harspatroon van een sticker met naam aan van de klant.
- U bergt de patroon op in een plastic zak en bewaart deze voor een
volgende behandeling.

Gevolg
Uw klant is happy en voelt zich veilig in uw omgeving. Omdat hij of zij weet dat u niet harst met de roller van de buurvrouw, die mogelijk een huidziekte heeft. Uw klant beseft dat deze patroon voor hem of haar bestemd is en dat is een extra reden om terug te komen, maak direct een vervolgafspraak.

TIP! Onze harspatronen met roller zijn snel en eenvoudig te reinigen, gebruik hiervoor één van onze nabehandelingsolie, reinig de harsroller met een scheutje olie op disposable, papieren doek.

TIP! Vertel uw klant ook waarom. Want dat verhaal neemt hij of zij mee naar huis en verteld het door op de eerste de beste verjaardag of op social media als Twitter, Facebook of Instagram.

TIP! reinig uw materialen en apparatuur met de nabehandelingsolie, deze is niet aggresief en uw apparatuur gaat daardoor langer mee.

Door het gebruiken van onze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies om onze website te verbeteren. Dit bericht verbergen Meer over cookies »