Hygiëne in uw Salon



HYGIENE tips voor uw salon

Snel, Schoon en Hygienisch werken
Hoe beleeft uw klant uw salon? Hoe ervaart hij of zij de omgeving, de behandeling, de klantgerichtheid en de hygiëne?

De eerste indruk
De binnenkomer zit vooral zintuigelijke aspecten als geur, kleur, temperatuur, aankleding, netheid en achtergrondmuziek in de salon.

Als het goed is brengt dit uw klant direct in de juiste stemming. De stemming die u zelf ook zou willen ervaren. U weet als geen ander, dat u uw cliënten zich op hun gemak moeten voelen als zij zich in uw behandelstoel nestelen. Het gevoel van veiligheid is daarbij van belang. Zo ervaart men dat ook op het gebied van hygiëne. Uiteraard is hygiëne de basis waarop we ons werk verrichten. De hygiëne code is er niet voor niets.

Wat zien uw klanten?
Naast een blik op uw persoonlijke hygiëne als schone werkkleding, verzorgde handen en verzorgd uiterlijk geldt dat uw klanten ook letten op de hygiëne tijdens een behandeling. U kunt uw hygiënemaatregelen ook naar uw klanten verkopen en promoten, waardoor hij of zij zich in uw handen nog veiliger kan voelen. U doet uw werk immers met passie en maximale inzet.

Hoe promoot ik hygiene in mijn salon?
Niet door de vloer te gaan boenen als ze erbij zijn natuurlijk of te gaan stofzuigen. Maar bijvoorbeeld wel door ervoor te zorgen dat de behandelruimte er bij de binnenkomst spik en span uitziet. Alsof hij of zij de eerste gast is die op die dag wordt behandeld. Vergelijk het met een hotel, daar is ook alles netjes als je de hotelkamer betreed. De eerste indruk vergeet je nooit.......


Hygiene tips!

Bij uw ontharingsbehandeling:

  • Reinig vooraf uw handen, in bijzijn van uw klant (gebruik anti septic)
  • Gebruik disposable handschoenen
  • Houdt de werktafel tijdens de behandeling opgeruimd
  • Reining en desinfecteer de te ontharen huid met een voorbehandelingslotion
  • Geef uw cliënt ook een nabehandeling met een nabehandelingsolie en een cream of milk
  • Dit zorgt voor een snel herstel van de huid, het werkt verzachtend, vermindert irritatie en roodheid


Praat met uw klant!

Promoot uw hygiëne door er met uw klant over te praten. Vertel uw klant wat u doet en waarom:

  • De behandeling bestaat uit .....
  • Met deze voorbehandelingslotion verwijder ik alle make- up resten............
  • Het reinigt de huid waardoor er tijdens de behandeling ook geen kans is op infectie.


Gevolg

Uw klant is happy en voelt zich veilig in uw omgeving, een extra reden om terug te komen, dus maak direct een vervolgafspraak.

TIP! Vertel uw klant ook waarom. Want dat verhaal neemt hij of zij mee naar huis en verteld het door op de eerste de beste verjaardag of op social media als Twitter, Facebook of Instagram.

TIP! reinig uw materialen en apparatuur met de speciale cleaner, deze is niet aggresief en uw apparatuur gaat daardoor langer mee.

Door het gebruiken van onze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies om onze website te verbeteren. Dit bericht verbergen Meer over cookies »